LEXUS RX 400H – NIERÓWNA PRACA SILNIKA

LEXUS RX 400H – NIERÓWNA PRACA SILNIKA

odgłos stukania przez kilka lub kilkanaście sekund po odpaleniu silnika spalinowego.

Lexus RX − samochód osobowy typu SUV na początku był produkowany jako samochód klasy średniej, później produkcja zmieniła się w klasę wyższą. RX przez markę LEXUS jest produkowany od 1998 roku. W 2015 roku rozpoczęła się produkcja czwartej generacji modelu.

W roku 2000 Lexus RX przeszedł „face lifting” oraz wprowadzono je na rynek europejski oraz azjatycki. Zmieniono między innymi wygląd lamp tylnych Lexusa na lampy Lexus look.

Firma Toyota – Lexus już w roku 1999 rozpoczęła prace nad Lexusem RX II generacji.

Lexus RX II produkowany był w latach 2003 – 2008.
W roku 2005 Lexus został zmodernizowany. W roku 2006 w Lexus RX zmieniono standardowy silnik 3,3 litra V6 (oznaczenie silnika 3MZ-FE), na silnik 3,5 litra V6 (oznaczenie silnika 2GR-FE). W 2007 roku auto przeszło „face lifting”. Zmieniono atrapę chłodnicy, zmieniono światła przeciwmgielne oraz dodano chromowane klamki.

Lexus RX 400H - Wersja hybrydowa

W roku 2004 weszła do produkcji wersja hybrydowa Lexusa nadano mu oznaczeni Lexus RX 400H.

Wersja 400h to prawie ten sam model co Lexus Rx 330 z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3.3 litra (i oznaczeniu 3MZ-FE). Wersja 400h jest wspomagana przez dwa silniki elektryczne napędzające oś przednią i tylną. W normalnych warunkach pracy silnik benzynowy wspomagany jest przez jeden silnik elektryczny napędzający przednią oś pojazdu. Druga jednostka elektryczna napędzająca tylną (tylny most z silnikiem elektrycznym) uruchamia się gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia maksymalnie lub w przypadku utraty przyczepności kół pojazdu.

System nazwany Lexus Hybrid Drive generuje dodatkową moc, która łącznie w wersji 400h daje moc 272 KM. Lexus RX400h to pierwszy hybrydowy SUV i pierwszy SUV, który spełniał kalifornijskie normy emisji spalin. Silnik wersji hybrydowej pracuje w cyklu Atkinsona, a nie Otto – przez co jest o 30% mniej obciążony. Nie ma wału napędowego, bo tylne koła są napędzane przez silnik elektryczny. Nie ma też alternatora ani rozrusznika, a ich rolę spełnia silnik elektryczny w skrzyni hybrydowej.

Jednak tak fajny samochód nie pozostaje bez wad. Z biegiem lat ujawniają się niektóre usterki, miedzy innymi ta, która jest w nagłówku. Niektórzy klienci mogą się skarżyć na nierówną pracę silnika spalinowego podczas uruchamiania bądź też odgłos stukania dochodzący ze skrzyni hybrydowej. Zapisują się błędy w komputerze silnika, wypadanie zapłonów, błędy mogą być z oznaczeniem P0300, P0301, P0302, P0303. Do tej pory nie spotkałem się żeby były z innym oznaczeniem. Mechanicy często wymieniają cewki zapłonowe oraz świece jednak nie przynosi to efektu. Niestety usterka jest dość skomplikowana, ale do usunięcia. Usterkę tą z powodzeniem usuwamy w naszym serwisie Centrum Aut Japońskich przy ulicy Karmelkowej 29 (żółta hala) we Wrocławiu.

Marcin KOHYT: 602 884 999